Minna Opara Skrivtolk

                   Minna Opara Skrivtolk 

                                        044-5143909
                                        minna.lounemaa@gmail.com
                                        FO: 1664709-5
       
 Jag har skrivtolkat sedan 2011, men också jobbat med annat vid sidan om, bland annat som                skolgångshandledare. Utbildade mig till Skrivtolk i Axxell 2010. Jag skriver på svenska som är mitt modersmål men kan också engelska och finska samt tecken som stöd och handalfabetet. 

Mitt företag är med i årets konkurrensutsättning och kommer att tolka via uppdrag från FPA under de åren 2023 och 2024.

Jag tolkar för döva och hörselskadade som är min kundgrupp. 

Jag tolkar även på distans ifall det fungerar bättre än att vara på plats, då tex via doc och gmailen. 

Jag har tolkat mycket inom skolor och för ungdomar, men även äldre. Varit med på stora konferenser i Norden och i Finland, samt på kunders fritidsresor utomlands. 

Boka tolk via FPA och telefonnummer 0206344810 om du redan har ett tolkbeslut! Har du inget tolkbeslut men du hör dåligt, ta då kontakt med en hälsovårdare eller hörselrådgivare för att få ett utlåtande om att du hör dåligt. Dem når du via vastnyland.horsel.fi


 

Behöver du en skrivtolk med dig i din vardag eller vid något speciellt tillfälle? Är det mycket ljud runtomkring dig och du önskar höra bättre vad som sägs? Då går det att beställa med sig en skrivtolk från FPA, som har med sig sin dator och du kan sitta och läsa från en skärm vad som sägs i rummet.